Aisling, iirin kielellä "uni, näkemys" on runouden genre, joka kehittyi myöhäis 1800-1900 iirin kielisessä runoudessa.

torstai 13. tammikuuta 2011

kirjapäiväkirjamerkintöjä

Halusin aloittaa kokonaan uuden blogin ihan vain omia mieltymyksiäni varten. Tänne ajattelin koota kirjoja ja miksei elokuvia ja musiikkiakin, joita vastaan on tullut. Toinen blogini toimii lähinnä (satunnaisena)päiväkirjana. Ne jotka tuntee mut, tietää et lukeminen on ollut mun intohimo jo tosi pitkän aikaa ja samoin kun elokuvatkin. Pientä tökkimistä liikkeelle mut sai lukion projektiviikko seniorivuonna, jolloin menin viikoksi fantasiakirjallisuuskurssille amikseen. Sain paljon lisäideoita lukemiseen ja mistä päin kannattais lähteä etsimään lisää uusia kiinnostavia kirjoja. Laittelen tänne sitä mukaan kirjoja kun muistan mitä oon lukenut ja sitä mukaan kun luen uusiakin kirjoja.

Mun jenkkivuosi Yhdysvalloissa on antanut kanssa omanlaisensa potkunsa. Mulla on iso läjä kirjoja, jotka haluisin lukea, mut tuntuu et aika ei yksinkertasesti riitä. Ja tietty kaikki on englanniksi, joten siitäkin tulee sit vielä lisää hyötyä (hyi miten energinen ajatus).

Mulla on kotona oikea kirjapäiväkirja, johon merkitsen kirjoja joita olen lukenut ja yritän nyt tänne sitten laitella samanalaisella kaavalla merkintöjä mitä, missä, milloin ja kuinka. Jos sitä vähitellen lopettaisi Pottereiden lukemisen 60 kerran jälkeen ja etsisi jotain muutakin luettavaa.

Lukuintoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti